Aangezien er op de nieuwe locatie van Airsofters.nl in Valburg naast Nijmegen binnenkort een heus MilSim weekend georganiseerd gaat worden, heb ik de volgorde van mijn te uploaden AAR’s maar even aangepast en deze uit de oude doos (mijn Facebook notes) getoverd.
Begin oktober heb ik een voorproefje gehad van de nieuwe locatie van 85ha en gespeeld op het kleinere veld genaamd Kingsforest. De grotere locatie heet Kings County. Allemaal niet te verwarren met hun eerste locatie in Gasselte, Outpost Delta 19.
Evenement: ARCADE | Testskirm. Locatie: Kingsforest, Valburg. Datum: zondag 05-10-2014
Ow jawel beste mensen, ik was aanwezig op de eerste skirm in Valburg op het kleinere veld genaamd Kingsforest. Kings forest is het kleinere veldje aan de overkant van de weg, het gehele complex is Kings County (85ha inc water).
We hebben gespeeld op een deel van het 7ha grote terrein wat inmiddels helemaal bespeelbaar is voor airsoft games. Men spreekt hier van arcade vanwege de kortere back to back games/missies die we hebben en is absoluut anders dan de ComSims die we in Gasselte deden. Beide varianten vind ik leuk, maar soms vind ik arcade net wat leuker vanwege de afwisseling.
Dit was mijn eerste testskirm (op basis van invite only). Dichtbij, goede prijs dus deze dag stond in het teken van: een nieuw terrein verkennen! M’n foto’s zijn niet suntastisch maar ach… zullen komend jaar genoeg awesome action-foto’s komen.
De wekker veel te vroeg en veel te op tijd vertrokken (huh? ja! op tijd!). Aangekomen om 9.05 was het al druk, blijkbaar was het voor iedereen een beetje schrikken dat het zo verdomd dichtbij is. Ik had al wat op internet bekeken over deze locatie, zag er best indrukwekkend uit! Het veld waar we gingen spelen bevindt zich aan de andere kant van de openbare weg en is bereikbaar te voet (in camo door een weiland) of met een boot door een brede sloot. Het is ongeveer tien minuten lopen vanuit de kantine.
Na de inleiding en briefing konden we onze replica’s (die na preparatie weer terug in de tas/koffer moesten) op een aanhanger leggen en hoefden we deze niet mee te slepen, want het terreindeel wat we vandaag gingen gebruiken was een beetje aan de andere kant van de weg en bereikbaar per boot of, ja, over de openbare weg, door een leeg weiland, over een sloot ver de bossen in (dat hoekje helemaal links boven op de foto).
Dat terrein kom je over de A15 trouwens tegen als je vanaf knooppunt Valburg richting Arnhem rijdt aan de rechterkant. In de verte zie je dan ook de vlaggen bij de parking van Watergoed zoals het evenementen/recreatieterrein heet.
Best vreemd, een nieuw terrein waar nog niemand gespeeld heeft. De enige tactiek was na de start gewoon maar zo ver mogelijk zien te komen en kijken waar de knelpunten waren. Mijn sluiproute tactiek heeft dus geen drol effect zo :P. Het is me toch een beetje gelukt na verloop van de skirms.
Na de FPS-meting en team-opdeling hebben we een aantal korte missies gespeeld. Eerst Team Deathmatch waarbij het aantal respawners werd geteld en het team waarvan er minder vaak iemand geraakt werd kreeg 1 punt.
Helaas met 4 punten verschil net verloren, maar best leuk en lang gespeeld. Een deel van het terrein hebben we kunnen verkennen. Vervolgens werd luid gemeld dat we doorgingen op Capture The Flag. De vlag veroveren uit de basis van de ander en pas een punt daarvoor krijgen als je eigen vlag PLUS die van de tegenstander in je base waren.
Aangezien we meteen door speelden en de tegenstander (blauw) al ver opgerukt was, was het op ‘t laatst vooral verdedigen. Vlak voor de pauze, toen we de derde game speelden waarbij we de VIP moesten capturen en naar de eigen basis moesten brengen, hadden ze het geniale idee om de VIP in het midden van het veld te zetten. Appeltje-eitje voor blauw die nog steeds het grootste deel van het veld hadden.
Knullig puntje: Nyla en ik waren de enige airsoftende dames die dag en blijkbaar is er via de porto iets geroepen als ‘die kan toch niemand raken’. Iemand van blauw over het kanaal van rood: erg aardig! Nou ik kan je verzekeren, we hebben wel degelijk heel wat lui weggespeeld toen we een prachtig punt hadden tussen de brandnetels en hekwerk. Toen Nyla gehit werd moest een doefus aan de overkant met een dom hoog piepstemmetje zo nodig haar hit call na-bootsen… Stakker! Maar goed, heb em de mond gesnoerd en weggespeeld: HAHA!
Pauze, dus weer naar de andere kant van weg gesjokt, door blubber en super gladde paden en een smal houten plank over een sloot. OMG ik heb dus watervrees en met de kans uit te glijden in die derrie en in het water te geraken, ging dat nogal krampachtig.
In de ochtend waren bestellingen al opgenomen voor de lunch zodat het eten op tijd klaar zou zijn. Ik vond het nogal prijzig, maar het zag er verdomd goed en lekker (bijna gezond) uit! Buiten kwam ik twee broers tegen die ik in juni in CQB-City had ontmoet, helaas tegenpartij deze dag :P. Ik wilde hele veld zien, dus als ik van team zou wisselen zou ik hetzelfde deel als in de ochtend zien. Aja, een gezellige lunch dus.
Na de pauze en wisseling van kant hebben ze de game de VIP iets anders aangepakt zodat het voor beide partijen fair was. Mezelf kennende, als ik gecaptured zou zijn probeer ik echt zo vaak mogelijk te vluchten, maar nadat Nyla dus de VIP (Shane) had gevonden, hoefde ze hem niet naar de base te escorteren want hij rende zowaar 3 meter achter haar aan: da’s nog eens makkelijk 😛
Aangezien het veld voor een deel nog niet bespeelbaar was hebben we op ongeveer 4ha gespeeld. Ik moet me dus eens snel aanmelden voor weer een arcade dag op Kingsforest waar nu de gehele 7ha in gebruik is met inmiddels meer schuilplekken e.d.
Een onbekend veld, dus aftasten hoe ver je kunt komen. Door, tja, zo ver mogelijk te komen, vaak geraakt te worden en de routes een beetje verkennen. In de middag zaten we vanuit de base al behoorlijk vast, wat me op het geniale idee bracht om ongezien toch in de buurt te komen door langs de rand zo laag mogelijk en zo ver mogelijk te komen. Ik denk dat ik na 30 minuten zo’n 50 meter had afgelegd. In die tijd wel een paar gigantisch goed geraakt en nadat we er de voorste hadden weggespeeld kon ik verder door om een poging te wagen iemand te pangen. Dat ging net niet goed, maar door deze afleidingsmanoeuvre is hij wel direct nadat ik geraakt was ook geraakt.
Die broers, Tim en Nelis, ben ik na de pauze nog tig keer tegengekomen. Na de pauze best wel geniale acties gehad: mensen in de rug geraakt, veel gekropen, geslopen en terrein proberen te winnen en de tegenpartij wegdrukken. Helaas ook vaak genoeg plots omsingeld geweest door 5 man zonder dat ik back-up had. Stil houden geeft niet zo veel actie dus geprobeerd als ze me nog niet door hadden toch wat uit t schakelen, waarmee ik mensen best wel heb verrast. Maar andersom ben ik ook vaak genoeg verrast door die omsingelingen waar dus geen ontkomen aan was. Echt mooie hits gemaakt én ontvangen.
De safety zone is deels overdekt en er zijn een soort kleine hutjes die lichte regen tegenhouden waar je eventueel je tas met spullen semi-droog zou kunnen neerzetten. Sowieso wel handig om wat mee te nemen hierheen aan eten/drinken, want als je weer helemaal naar de kleedruimte moet ben je wel even onderweg. Niet handig bij een zwakke blaas trouwens. Het terrein heeft een facilitair-centrum met kleedkamers, douches, kluisjes en toiletten. Binnen zijn ook toiletten, een bar en een restaurant. Bij mooi weer kun je uiteraard ook buiten zitten/lunchen.
Veel airsofters vanuit Arnhem trouwens, wat me op het idee bracht om een carpool groep op FB te maken voor mensen uit Arnhem en omstreken omdat ik het zat ben vaak alleen te reizen terwijl er genoeg mensen zijn waar je bij mee kunt rijden, moet je ze alleen wel eerst vinden.
Foto’s (Google en eigen materiaal) ter impressie
Zonnig was het vooral niet, maar heb een toffe dag airsoft gehad 🙂
Tnx Ricardo en crew!
Regelmatig zijn er arcade games op het kleinere veld en 20-22 februari organiseert Airsofters.nl hun eerste MilSim-weekend waar ook defensie aan mee doet:
Operation Watergate | Airsofters.nl
vrijdag 20 februari 2015 - zondag 22 februari 2015
Milsim wil dus ook zeggen IN je base slapen (vaste tijden dat hier niet op geschoten mag worden), kledingvoorschriften, teams op basis van kledingkleur, tactisch(er) spelen (stel al je boten zijn gejat: een uur omlopen en waarschijnlijk gigantisch verdwalen).
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.